Gajeta Jaka

Godine 1975. brodograditelj Nikola Šandrić – Barin izgradio je gajetu dužine 6.50 m, širine 2,38 m za Srđana Jakovčeva. Gajeta je obitelji služila kada se išlo na intradu u berbu maslina na Modrave, za prijevoz drva, za ribolov na vrše, putovanja do Šibenika. Imala je dvocilindrični motor Torpedo. Često puta žena Srđana Jakovčeva, Stanislava , znala je sama u gajeti potegnuti brganju, a kada bi došlo do kvara na motoru vračala se doma veslajući u gajeti na dva vesla napridkriž.

Sa gajetom su njegovi sinovi Edo i Ognjen Jakovčev jedrili na regati „Za dušu i tilo“, a 2005. godine na regati „Latinsko idro“ Edo je osvojio drugo mjesto. Te godine je gajeta zadnji puta plovila.

Nakon toga bila je na suhom i do početka obnove 2021. godine čuvana je u konobi u Varošu, dijelu Betine do kojeg se ne može doći autom, čekala je obnovu sve do 2021. godine. Urbanistički lik starog dijela Betine,Varoši, je takav da nije moguće na bilo koji način prevesti rasušeni brod na škver, osim morskim putem. U siječnju 2021. godine svjedočili smo kako i rasušeni brod može ploviti prema škveru „Marin“ u kojem je započela obnova. Na gajeti je brodograditelj Ante Fržop izmijenjeno preko 90 % originalne građe.

Od njene izgradnje 1975. godine to je bio prvi veliki popravak. Gajeta ima dobre maritimne sposobnosti i često sudjeluje na veslačkim regatama koje su sve popularnije u zadnjih godina. Vlasnik je sačuvao staro jedro od platna koje je armano na lantinu i sa kojim planira jedriti na regatama tradicijskih drvenih brodova.